CLOSE

BLOG

日常生活(ブログ)

外国語学科

Baseball Lesson スポーツ外国語学科

During our baseball lesson, students had to look at the box score of a game.

野球について学ぶ授業です。

学生達はスコアボードを見る練習をしました。

In small groups they used this information to then create a possible game recap.

グループでこの情報をみて、試合の流れのレポートを作成しました。

Here is an example of their work:

以下は作業例です:

“Nothing happened until the sixth inning. But the Phillies got on the board first with two doubles.

After that, the Phillies hit a single but they couldn’t get any points.

However, in the bottom of the sixth the Phillies allowed a runner to reach base on an error and the next batter hit a home run to turn the tables.

From there, the tide continued to turn in their favor and they added two more runs on three more hits.

The Astros got hits in the 7th and 8th innings but failed to score. Then the Astros won the game 4-1.”

「6回まで何も起こりませんでした。しかし、フィリーズが2つの二塁打で先制点を挙げました。

その後、フィリーズはシングルヒットを打ちましたが、得点することはできませんでした。

しかし、6回裏にフィリーズはエラーでランナーを出し、次の打者がホームランを打って流れを変えました。

それ以降、流れは彼らの有利になり、さらに3つのヒットで2点を追加しました。

アストロズは7回と8回にヒットを打ちましたが、得点することはできませんでした。

その後、アストロズが4-1で試合に勝利しました。」

Use this as an example to try and create your own game recap.

この例を参考にして、試合の流れを考えて作成してみてくださいね。

ジャレット

前の記事 記事一覧 次の記事
オープンキャンパス資料請求