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日常生活(ブログ)

外国語学科

ビジネス英語 III

Hi guys,

こんにちは、

Craig here please an update on one of our Management English classes.

クレイグです。今回はマネジメント英語の科目のひとつの話をしたいと思います。

In this class, we learn about how to write emails in a work environment.

この授業では、職場でメールを送る時の書き方を勉強します。

It’s very useful for the students and it also helps them with TOEIC.

学生にとっては活用的で、TOEICの勉強にもなります。

Recently, we looked at how we should structure and email when we want to make a request.

最近、依頼したい時、どのようにメールを書くのかの流れを勉強しました。

What order do you think you should do these steps in?

下記のステップはどの順番ですればいいでしょう?

A. The writer thanks the reader for their email. Or if the reader does not know the writer, the writer explains who they are.

差出人は相手に感謝を表します。もしくは初めての相手の場合、差出人は自己紹介を書きます。

B. The writer mentions some new information, which is not connected to the main topic of the email.

差出人は表題と関係ない何かの新しい情報を伝えます。

C. The writer explains the topic/purpose of the email.

差出人はメールの目的を説明します。

D. The writer mentions their next communication with the reader.

差出人は相手との次の連絡について一言を書きます。

E. The writer greets the reader.

差出人は挨拶を書きます。

F. The writer asks the reader to do something.

差出人は相手に何かを頼みます。

See you next time.

それでは、また!

Answer: E, A, C, F, B, D

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